Zespół ds. organizacyjnych i obsługi informatycznej - ZO
1) prowadzenie obsługi Centrum, w tym wykonywanie czynności kancelaryjnych;
2) prowadzenie rejestru osób uzyskujących pomoc w Zespole Interwencji Kryzysowej i Poradnictwa Specjalistycznego;
3) obsługa administracyjna Zespołu Interwencji Kryzysowej i Poradnictwa Specjalistycznego;
4) realizacja i koordynacja powiatowego programu przeciwdziałania przemocy w rodzinie;
5) współpraca z zespołami interdyscyplinarnymi;
6) organizowanie szkolenia i doskonalenia zawodowego kadr pomocy społecznej z terenu powiatu;
7) organizowanie doradztwa metodycznego dla kierowników i pracowników jednostek organizacyjnych pomocy społecznej z terenu powiatu;
8) współpraca z organizacjami pozarządowymi w zakresie wykonywanych zadań;
9) realizowanie zapotrzebowania materiałowo – technicznego Centrum;
10) zapewnienie Dyrektorowi i pracownikom pomocy organizacyjnej;
11) prowadzenie składnicy akt;
12) sporządzanie zbiorowych sprawozdań w oparciu o sprawozdania pozostałych zespołów
z realizacji wykonywanych zadań i przekazywanie ich właściwym podmiotom, również
w wersji elektronicznej;
13) współpraca z osobą świadczącą obsługę informatyczną Centrum;
14) prowadzenie strony internetowej Centrum;
15) prowadzenie Biuletynu Informacji Publicznej;
16) obsługa poczty elektronicznej oraz platformy ePUAP;
17) prowadzenie spraw dotyczących zamówień publicznych;
18) przyjmowanie skarg i wniosków, umawianie interesantów z Dyrektorem;
19) realizowanie działań związanych z promocją Centrum w tym przygotowanie projektów plakatów, ulotek, współpraca z mediami;
20) udzielanie informacji publicznej na wniosek;
21) współpraca w zakresie wykonywanych zadań z odpowiednimi wydziałami Starostwa Powiatowego w Opocznie i jednostkami samorządu terytorialnego;
22) prowadzenie rejestru skarg i wniosków;
23) prowadzenie rejestru umów, zarządzeń i uchwał;
24) aktualizowanie tablic ogłoszeniowych i informacyjnych;
25) wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.