artykuł nr 1

Zespół Interwencji Kryzysowej i Poradnictwa Specjalistycznego

Zespół Interwencji Kryzysowej i Poradnictwa Specjalistycznego

ul. Kwiatowa 1A, 26-300 Opoczno

telefon interwencyjny: 786 042 269

(czynny w sobotę od 14.00 do 22.00)

Harmonogram dyżurów:

Poniedziałek - od godziny 17.00 do godziny 20.00 - Pedagog

Wtorek - od godziny 17.00 do godziny 20.00 - Terapeuta rodzinny

Środa - od godziny 17.00 do godziny 20.00 - Psycholog

od godz. 12.30 do godz. 15.30 - Prawnik

Czwartek - od godziny 16.00 do godziny 19.00 - Terapeuta uzależnień

Piątek - od godziny 17.00 do godziny 20.00 - Psycholog

Sobota - od godziny 14.00 do godziny 22.00 - Interwencyjny dyżur telefoniczny

Od poniedziałku do piątku w godzinach 7.30 – 15.30 można się kontaktować z Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Opocznie pod numerem telefonu: 44 736 14 64;

__________________________

1. Pracą Zespołu Interwencji Kryzysowej i Poradnictwa Specjalistycznego kieruje Dyrektor.

2. Do zadań Zespołu Interwencji Kryzysowej i Poradnictwa Specjalistycznego należy
w szczególności:

  • świadczenie usług specjalistycznych, w tym psychologicznych, prawnych i socjalnych osobom i rodzinom będącym ofiarami przemocy lub znajdującym się w innej sytuacji kryzysowej;
  • prowadzenie poradnictwa dla osób i rodzin, o których mowa w pkt. 1;
  • prowadzenie terapii rodzin;
  • informowanie o innych instytucjach właściwych do udzielania pomocy w sytuacjach kryzysowych, informowanie o prawach i uprawnieniach;
  • współpraca w zakresie świadczenia usług i prowadzonej działalności z innymi instytucjami i organizacjami pozarządowymi, w szczególności z policją, sądem, ośrodkami pomocy społecznej;
  • podejmowanie innych działań zmierzających do rozwiązania problemów społecznych związanych z sytuacjami kryzysowymi osób i rodzin, zwłaszcza wynikających z rządowych programów wobec osób stosujących przemoc i doświadczających przemocy;
  • organizowanie grup wsparcia i samopomocy;
  • upowszechnianie i popularyzowanie wiedzy na temat kryzysów i sposobów radzenia sobie z nimi;
  • gromadzenie i aktualizowanie informacji o placówkach, organizacjach, programach
  • i innych inicjatywach, które umożliwiają przezwyciężenie trudnych sytuacji życiowych;
  • przyjmowanie zgłoszeń lub sygnałów o sytuacjach kryzysowych i reagowanie na nie
  • w celu udzielenia odpowiedniej pomocy;
  • podejmowanie działań interwencyjnych polegających na zaangażowaniu odpowiednich służb i instytucji, w szczególności ośrodków pomocy społecznej, policji, sądu, prokuratury;
  • przeprowadzanie wywiadów środowiskowych z osobami potrzebującymi pomocy;
  • stała współpraca z podmiotami i instytucjami zajmującymi się ustawowo lub statutowo interwencją kryzysową;
  • utrzymanie kontaktu z klientami Zespołu do czasu rozwiązania kryzysu;
  • prowadzenie dokumentacji spraw;
  • wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.

3. Zespół wykonuje zadania określone w niniejszym regulaminie kierując się przede wszystkim potrzebami i sytuacją osób znajdujących się w stanie wymagającym działania i pomocy.

artykuł nr 2

Karta praw osoby dotkniętej przemocą w rodzinie

W ramach Kampanii na Rzecz Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie, której celem jest podniesienie świadomości społeczeństwa i uwrażliwienie go na zjawisko przemocy w rodzinie opracowano i wydano "Kartę praw osoby dotkniętej przemocą w rodzinie", ktora jest efektem wspólnych prac Ministerstwa Sprawiedliwości, Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej oraz Komendy Głównej Policji.