Zespół Interwencji Kryzysowej i Poradnictwa Specjalistycznego
Zespół Interwencji Kryzysowej i Poradnictwa Specjalistycznego
ul. Kwiatowa 1A, 26-300 Opoczno
telefon interwencyjny: 786 042 269
(czynny w sobotę od 14.00 do 22.00)
Harmonogram dyżurów:
Poniedziałek - od godziny 17.00 do godziny 20.00 - Pedagog
Wtorek - od godziny 17.00 do godziny 20.00 - Terapeuta rodzinny
Środa - od godziny 17.00 do godziny 20.00 - Psycholog
od godz. 12.30 do godz. 15.30 - Prawnik
Czwartek - od godziny 16.00 do godziny 19.00 - Terapeuta uzależnień
Piątek - od godziny 17.00 do godziny 20.00 - Psycholog
Sobota - od godziny 14.00 do godziny 22.00 - Interwencyjny dyżur telefoniczny
Od poniedziałku do piątku w godzinach 7.30 – 15.30 można się kontaktować z Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Opocznie pod numerem telefonu: 44 736 14 64;
__________________________
1. Pracą Zespołu Interwencji Kryzysowej i Poradnictwa Specjalistycznego kieruje Dyrektor.
2. Do zadań Zespołu Interwencji Kryzysowej i Poradnictwa Specjalistycznego należy
w szczególności:
- świadczenie usług specjalistycznych, w tym psychologicznych, prawnych i socjalnych osobom i rodzinom będącym ofiarami przemocy lub znajdującym się w innej sytuacji kryzysowej;
- prowadzenie poradnictwa dla osób i rodzin, o których mowa w pkt. 1;
- prowadzenie terapii rodzin;
- informowanie o innych instytucjach właściwych do udzielania pomocy w sytuacjach kryzysowych, informowanie o prawach i uprawnieniach;
- współpraca w zakresie świadczenia usług i prowadzonej działalności z innymi instytucjami i organizacjami pozarządowymi, w szczególności z policją, sądem, ośrodkami pomocy społecznej;
- podejmowanie innych działań zmierzających do rozwiązania problemów społecznych związanych z sytuacjami kryzysowymi osób i rodzin, zwłaszcza wynikających z rządowych programów wobec osób stosujących przemoc i doświadczających przemocy;
- organizowanie grup wsparcia i samopomocy;
- upowszechnianie i popularyzowanie wiedzy na temat kryzysów i sposobów radzenia sobie z nimi;
- gromadzenie i aktualizowanie informacji o placówkach, organizacjach, programach
- i innych inicjatywach, które umożliwiają przezwyciężenie trudnych sytuacji życiowych;
- przyjmowanie zgłoszeń lub sygnałów o sytuacjach kryzysowych i reagowanie na nie
- w celu udzielenia odpowiedniej pomocy;
- podejmowanie działań interwencyjnych polegających na zaangażowaniu odpowiednich służb i instytucji, w szczególności ośrodków pomocy społecznej, policji, sądu, prokuratury;
- przeprowadzanie wywiadów środowiskowych z osobami potrzebującymi pomocy;
- stała współpraca z podmiotami i instytucjami zajmującymi się ustawowo lub statutowo interwencją kryzysową;
- utrzymanie kontaktu z klientami Zespołu do czasu rozwiązania kryzysu;
- prowadzenie dokumentacji spraw;
- wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.
3. Zespół wykonuje zadania określone w niniejszym regulaminie kierując się przede wszystkim potrzebami i sytuacją osób znajdujących się w stanie wymagającym działania i pomocy.